Brända Mandlar Paj

Brända Mandlar Paj, Jammi Jammi mycke paj...

Låter det konstigt?
Första gången jag åt de va jag skeptisk till att de gick att äta, när jag smakade va jag helt såld.
Vi va på marknad i går och köpte brända mandlar som jag skulle göra en paj på idag.
Nu är den gjord och hoppas den kommer smaka lika bra som den jag fick äta, så att gästerna inte behöver småtta ut den.

Receptet:
Till pajen:
150g smör
3 1/2dl mjöl
1/2krm salt
3msk vatten

Blanda allt och tryck ut i en pajform.
Nagga med gafel sen in i ugnen i 175grader ca:10min

Smeten:
250g brända mandlar
2dl cream freache

Man kan ha mer i smeten för mycket smet är gott.
Hacka mandlarna och koka sen ihop ingredienserna.
Häll det i pajskalet och in i ugnen på 200grader i ca:10-15min
Servra med vaniljglass!
Yammi Yammi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0