Gbg

Haft mys-pys i Gbg

Va ledig mån/tis. Då passade jag,mamma,johannes och ragge på att dra till Göteborg för att bo på hotell, gå på Liseberg och shoppa på stan.
Det va fööör mycket folk på Liseberg mins 40min kö på ALLT. Vi åkte 4karuseller sen drog vi till hotellet för att fixa oss lite inför kvällen på stan.

Vi gick på resturang och åt Tapas (riktigt mummsigt) och vidare för att ta drink och kaffe. Riktigt riktigt mysigt och vi hade så bra väder.

Dagen efter blev det stan och shopping. Sen bar det av hemmåt.
Ressultat, en mycket bra resa med underbara människor som betyder mycket för mig =)

gbg

Never say never.

Mini semester.

Efter att jag slutat jobba i onsdags drog jag,mamma&anders till västerviks skärgård med båten där bak. Vi sjösatte och begav oss mot öar av klippor för att tillbringa min lediga torsdag med goda vänner som är ute på seglingssemester. Vi hittade dom. Vädret va kanon och jag fick sova i fören på segelbåten medans mamma, anders & ullis sov i vår lilla motorbåt. Allt va så fridfullt och mysigt. Jag kan lätt få panik när det är för lungt men jag hade inte så mycket val. TA DET LUNGT på en segelbåt är ett måste. Tyvärr va det ingen vind så ingen segling, vi fick ta oss fram av motorns kraft. Lärde mig mycket dessa dagar om bla segling. Ska testa snart.

När vinden kommer in genom ditt högra öra,
är det bara att tuta och köra.

Ikväll blev det en supergod middag på Larmgatan 10 med Alex,Åsa&Malin. Me like.

fiint
Så fina de tre underbara vovvsingarna
fint

Bokat och KLART. =D

ÄNTLIGEN.

Nu är allt klart. Betalt, fixat med pass och papper. Så nu är det bara tåget till köpenhamn och hem från Arlanda men de är inga problem, sånt löser sig. Känns WONDERFUL ;)

Nu är det snart jobb som gäller, mötestid. Efter de drar jag, mamma&Anders till Loftahammar där det står segling på schemat. Kommer hem på fredag då jag börjar jobba 15.15 men blir en liten mini semester. 2nätter i båt hur ska detta gå ;)

Hej Hopp

Snart Snart Snart sååå.

Idag ska det förhoppningsvis betalas och fixas.

Jag tar inte ut något i förskott, eller lite kanske. Om 20min beger jag mig mot stan för att betala resan till USA och Jonna. Ska bli sjukt skönt att betala så ALLT verkligen ALLT är fixat och klart så jag bara kan njuta av tiden som är kvar här hemma.

Det känns KANON.

studenten

Boka, boka, boka...

Det tar på krafterna.

Att jobba hela sommaren känns just nu inte speciellt jobbigt. Jag vet ju att min semester kommer bli GRYM i September. MEN, jag har inte bokat än, eller bokat har jag men inte betalat. Sjukt jobbigt när man är ovetandes om vissa saker och osäker på vissa grejer. Som att jag inte fattar hur det görs med mitt bagage när jag mellanlandar och ska byta flyg. Måste jag tjecka ut/in mitt bagage då? I så fall hinner jag inte de, då det är 1h20min tills mitt plan till Washington lyfter från New York. Eller kommer mitt bagage direkt till Washington? ÅÅÅÅ blir så irriterad när jag inte fattar. PANIK.

Vill bara boka och ha det färdigt NU NU NU.

Work Work och sommargodis

Hoppas på en bättre dag i morgon.

Ledig från hemtjensten i helgen. Det betyder inte att ja är LEDIG utan jobb på Arla står på schemat. Borde kanske sova nu då.

Fler sommarbilder. =)

Lite gott och blandat. Sötsaker från sommaren.

Sommarpromenader.

Har blivit en å annan sommarpromenad.

Här om dagen gick jag och Petra en riktigt mysig promenad i stan. Bilder:

sommar

HAHA... Tack Petra för att du stod ut med mig den eftermiddagen ;)

Det kommer mera...

Jag fortsätter med lite sommarbilder och händelser.

Tingby Cup. Ett evenemang från Smedby Boiks sida som oftast är mycket uppskattat, både från oss och andra. Den traditionella grillfesten på lördagkvällen blev av trotts att det inte blev någon cup den dagen. Festen är tillägnad alla som hjälper till att anårdna festen. Det blev en mycket trevlig kväll. Här följer lite bilder. :)

fest
Frida&Emelie SKÅL
Detta va lite folk från festen.

Här kommer lite från cupen dagen efter festen. Många trötta ben som hjälpte till, men kul hade vi och bra blev det.

fest

Hänt mycket sen sist.

Sommar, det innebär FULLT UPP.

Hänt mycket kul sen sista uppdateringen så här kommer en liten bildbomb (eftersom jag ÄLSKAR att fota).

I fredags åkte jag, Malin och Alex på Alutsrums marknad. Efter de åkte vi till vår sjöstuga på Öland. Vi sov över där och med matkorg från farmor blev kvällen/natten/morgonen helt underbar. Sååå mysigt och rofylt med underbart väder och massor av kortspelande.
öland

Lite om Ölandstrippen. Mer bilder kommer på Tingby cup/fest, petra, sommar. :)
Nu ska jag glassa på min lediga dag =D

Friendship never ends.

UNDERBARA VÄNNER.

Jag tänkte bara säga att jag kan ha världens bästa vänner. Utan er vore jag luft. <3

vänner

vännervänner

Tack för ni finns där när jag behöver er som mäst!