Fans skit!

Just nu är jag ledsen.

Ledsen över att jag älskade mitt jobb. Jag har verkligen trivts i mitt område och jag ska va ärlig och säga att jag vet att dom har trivts med mig med. Något jag faktist har dugt till. Att sen få ett samtal idag som gör en så förbannat ledsen och arg. Arg över att det kom så fort och oberäkneligt. Men nu kan jag säga det jag aldrig har sakt innan...

Jag är arbetslös...

Va fan ska jag ta mig till nu......jag vill inte lämna alla... inte än!

Home in Sweden :D

HEMMA!
Nästan i alla fall. Sitter på Arlanda och inväntar mitt flyg som går till Kalmar kl:14.55. Lång väntan men så värt de. Ska bli skönt med en enkel flygresa hem.

New York har varit super. Vi har gått på Times Squer både dag och natt. Shoppat i "alla" butiker bla forever 21 som inte gjorde oss besvikna utan mer fattigare ;) Sett frihetsguddinan (dock på avstånd), vandrat på Brooklyn Bridge, varit på det lilla museet för minnet av World Trade Center, träffat John John, sett Empire State Building på kvällen.

Vi har även varit på en Brodway show, musikalen Fantom of the Opera. Det va så pampigt. En riktigt underbar kännsla. Varken Jonna eller jag hade några förväntningar på hur det skulle va. Men jag tror att vi båda blev possitivt överraskade av ressultatet. Helt otroligt vilka effekter de har! Ojojoj...

Igår va vi i Little Italy och China Town. Det va någon sorts stor marknad där så det va riktigt mysigt att gå runt där. Idag innan vi åkte hem gick vi en runda i Central Park. En bra avslutning på en bra resa. Vi har haft bra väder alla dagar utom en då det småregnade lite då och då men det va inte farligt.

Idag då! Eftersom jag och Jonna inte åkte från samma flyg eller vid samma tid begav jag mig från hostlet redan vid 12.30 då flyget gick från Nework kl:17.20. Men de va riktig tur att jag begav mig i tid. På hostlet fanns en beskrivning på hur jag skulle ta mig tyll flygplatsen. Jag och Jonna hade kollat dagen innan så det stämde. Då jag kom till Penn Station idag(igår, tidskillnaden) vid kl:13.00 efter jag tagit Subway dit visade det sig att bussen inte alls gick där ifrån. Nähe, förvirrad bland tusentals människor mitt i New York fick jag tillslut reda på att jag skulle ta samma Shuttle bus som dom som skulle till JFK för vi skulle alla till Grand Central där sedan den "riktiga" flygbussen skulle gå ifrån. Väntan både här och där blev att de drog ut på tiden (reste ju ändå 5 timmar innan flyget skulle gå för att jag SKULLE VA I GOD TID). Vid Grand Central träffade jag 3underbara människor. Det va 2st som ägde ett Bed and Brekfast och en rysk tjej som hade jobbat hos dom över sommaren så hon skulle nu hem. Vi pratade hela bussresan till flygplatsen och då vi fastnade i trafisken och tiden började rinna ifrån mig lugnade hon mig så snällt :) Det gick som tur bra och jag va i tid. Men de va sjuukt vad nervös jag blev.

Mycket text nu och jag har ingen aning om hur bokstäverna blev såhär stora men det får se ut som det gör! haha.

Snart hemma i Kalmar i alla fall. Där jag lär få ett glatt bemötande av min kära mor som hämtar mig vid flyget.

Puss hej

Niagarafallen och nu NEW YORK

Okej! Nu har det hänt en del. Vi har varit i Buffalo. Bott på ett gulligt Hostel, Blivit utslängad från Kanadada när vi skulle över gränsen från USA. Men vi klarade det, fick hämta lite papper och sen va vi över.

Det hände en annan sjuk grej, kvällen vi klom satt det 2st i "matsalen" då va det en kompis till Jonna från Camp och hennes pojkvän. HELT SJUKT. I hela USA så va dom på samma hostel som vi. Så hela dagen som vi va i Buffalo spenderades med dom. Det va riktigt kul. Jag pratade engelska hela dagen med dom så det kändes riktigt bra när man kommer in i det.

Niagarafallen va underbara. Kanke inte riktigt så som jag hade föreställt mig men riktigt coolt. Vi stannade i Kanada hela dagen, åt, tog en båttur som gick "under" Niagarafallen. Vi stannade tills på kvällen då de tänder upp allt och sen sköt de raketer. Det va såå fint.

Idag har vi rest hela dagen. Men nu är vi framme och ska snart gå och äta. WIIIHIII

BYE BYE

Miami South Beach

Vi är i Miami. Tyvärr va inte vädret inte toppen igår. Lite regn och mest molnigt men vi han med lite solning på förmiddagen med en strandpromenad. Mys och fint.

Vi gick till den "stora" shoppinggatan där det fins lyx blandat méd skräp men superkul att gå och kolla i.

Mitt smink har blivit stulet och jag fick lite panik där ett tag men nu är nytt införskaffat... PJUUU! ;)

Nähe, nu ska vi ut på Miamis gator igen och kanske träffa Lalle. Vi får la se vad som händer!

Hej Hopp

Bye Bye Disney!

Idag va det sista dagen på Disney. Sorgligt men sant!
Den sista "världen" va Animal Kingdom. Sjuukt coolt. Inte som jag hade uppfattat det innan.
Vi kom in i en värld av regnskog och jaktmarker med trähus, gigantiska bärg och vattenfall. Vi åkte på safari och såg lejon, skinpanser,giraffer, elefanter, flodhästar,gamar, krokodiler, leoparder och många andra djur. Det va en riktig upplevelse. Vi åkte berg&dalbana i ett berg och en som liknar colorado hemma fast mycket häftigare.

Vi kollade på en musikal med Finding Nemo och den häftigaste av allt och kanske det bästa på hela dagen (hmm går kanske inte att välja det bästa) Festival of the Lion King. DEN VA MÄKTIG.

(Igår va vi på Disney Hollywood Studios. Där åkte vi dom två bästa atraktionerna och kollade på stunt m.m. Orkar inte skriva allt, hehe)

Nu ligger Jonna och jag bara å slappar efter 4dagar på Disney. Det har varit toppen och i morgon går resan vidare till Miami.

bild från igår!
Disney Hollywood studios

Kram på er alla där hemma <3

Morning!

Idag tog Jonna och jag sovmorgon för att åka till Disney lite senare. Vi vill upptäcka den magiska världen i mörker. Kommer bli COOLT.

Så nu har vi ätit våra mackor och hämtat kaffe och en mini munk i lobbyn. Frukost ingår men det innebär bara kaffe och munkar. Inte riktigt den frukosten vi är vana vid så vi har köppt mackor för att vi ska kunna överleva. Men en munk efter satt inte helt fel :P

Nähe... nu slappas det bara sen är det att börja fixa sig lite för ytterligare en en fin och varm dag väntar :D

wii
Kärlek till långben <3

Puss&Kram

Epcot världen.

Idag har vi varit i Epcot. En värld som fört oss in i framtiden och fått lära känna olika länders kulturer. Vi har varit i rymden, flygigt i hela världen. Allt här är overkligt bra gjort, det känns verkligen som man lever i det man gör. Supercoolt. Jag har ätit VÄRLDENS GODASTE GLASS cockis and crem och batter pecan. MUMMA. Köppt te från England och rymdglass från rymden såklart ;)

Men höjdpunkten på dagen va när Jonna och jag fick pussa Pluto som vi blev helt kära i (och han i oss såklart) haha. Hålla i handen med musse satt inte helt fel heller. ALLT VA TOPPEN.

Efter en heldag i 35graders värme med en luftfuktighet som inte är av dess like ska det nu bli helt underbart med en dusch och bara mysa i vårt sköna hostelrum med AC. Nu laddar vi för morgondagen som kommer bjuda på massa annat roligt.

xoxo Stina :D

Disney Magic!

Det stämmer verkligen. Efter en heldag i landet Magic Kingdom är man som förtrollad. Vi blev som barn på nytt i det sagolika land vi befann oss i. ALLT är gigantiskt och helt utom dess like. Går inte att förklara med ord hur underbart det är att gå runt där inne. Vi har åkt allt möjligt allt från karuseller till båtar till rymdskepp och i sagorna finns det ingen gräns till vad som finns och inte finns.

Jag skulle kunna skriva en uppsatts om allt men om jag sammanfattar allt så har det bara varit UNDERBART. Lyckan sprider sig i hela kroppen och när vi såg slottet fick man gåshud. SAGOLIKT.

Disney

Im in Florida baby ;)

Gårdagen va toppen. Vi gick och såg mycket i Washington som Vita Huset, museum och monument. Riktigt mäktigt och otroligt fint. Vi gick i stort sätt hela dagen och åkte metro som aldrig förr (nycket bättre än i Paris). Med underbart väder lyckades jag såklart bränna mig en aning. Så har nu en fin bränna från BH, linne och väska. Hmm FINT ;)

Idag började vår resa med uppstigning 05.25 för att ta oss till flygplatsen i Washington för färd mot Orlando. Flygresan gick smidigt och där efter buss som va en aning mer komplicerad men gick okej. Nu är i framme på vårt hostel. Jag kan tala om att Florida är sagolikt. Byggnader som inte finns i fantasin. Men vi har inte varit ute än så nu ska vi snart ut och äta klockan är snart 16.00 här vår tid. Hostlet är mycket bättre än det andra så vi är nöjda. Här ska vi bo i 5nätter så de känns bra.

I morgon bär det av mot DISNEY WORLD :D

Ps: det är SJUUUKT vartm här. Säkert över 30grader. Men heeey inte klaga;)

Hoppas allt är bra med alla er underbara där hemma!

Puss&kram

Då va man FRAMME I WASHINGTON DC :D

Resan bar av kl: 05.00 i morse. Altså va jag uppe redan kl:04.00 och snurrade. Blev inte mycket till sömn där kan man säga. Tågresan gick fort och med mamma och Anders som stöd till Kastrup kom jag på flyget efter mycket om och men. Flyget bar av kl: 12.20 och va beräknad ankomst kl:15.00 (amrikansk tid). Vi kom fram 15min tidigare och jag satt med en mycket trevlig tjej som kom från Washington på plandet. Hon hjälpte mig fylla i papper och vart jag skulle gå m.m.

MEN... nu kommer det hämska. Då trodde jag att de bara va att hämta ut mitt bagage och sen va de klart. MEN ICKE. Då lyckadesjag bli "utvald" att komma in på nått annat läskigt ställe där dom tog mitt pass och bad mig sitta ner och vänta. Det va jag och typ 30st till dom flästa indier.SUPERLÄSKIGT. Visste inte varför jag hamnat där heller. Frågade dom bredvid mig hur länge dom hade suttit där och då sa dom 1.5h WHAT.... Jag visste inte va Jonna va och hon säkert inte var jag va. Inget teckning på mobilen heller. Dom ropade upp namn men inte mitt.Jag blev sjuuuukt nervös. Tillslut kom det någon från SAS som hjälpte mig att ta reda på Jonna. Tillslut lyckades jag ta mig där ifrån efter att dom ställt 1000frågor och kollat igenom mitt bagage. Satt där i nästan 2timmar. DE VA JOBBIGT. Men allt löste sig och när jag fick se Jonna lättade allt.

Nu sitter vi på ett ganska sunkigt Hostel i nått tydligen lite läskigt kvater. Men här ska vi bara stanna i två nätter sen bär det vidare mot Orlando.

I morgon ska vi upptäcka Woshingtons sevärdigheter och bara njuta i det varma och fina vädret.

Hoppas ni har det bra i Sverige. NATTI NATTI

Fixar med musik.

Fixar och donar.

Eftersom det kommer bli MÅNGA timmar resande behövs det en uppdatering på musiken i mobilen. Tar sjuk tid men såå värt de. Jag älskar att ha bra musik i öronen. Har snart packat ner allt i väskan. Den är nästan full men finns ändå plats kvar. Så det ser helt okej ut. Vägde den också lite på måfå och kom då upp i 10kg så jag kan få med mig en hel del hem ;) Här ska det inte snålas :D

ÅÅÅ det känns som jag glömt massor. Men men, säkert bara en kännsla som man känner inför varje resa. När jag tänker efter är jag ju ganska berest. Frankfurt, Berlin, Paris, Barcelona, Rom, Thailand, Cypern och nu USA då. Sen är jag sjukt sugen på att se Rent i London. Men det får bli ett senare projekt.

Nähe, nu ska jag fortsätta att kryssa på min lista, träffa Johannes, åka till pappa, kolla lite fotboll och till sist äta tacco med la familja :)

me
Och så har det ju blivit en hel del skidresor inrikers och i Norge :)

Hos Mahalinus

Myskväll.

Sista kvällen innan resan med de bästa. Blir bara att mysa till det lite som vanligt. Kolla film och käka melon. Bättre kan det inte bli. Blir snart hemfärd för att ¨få den sista "riktiga" natten i min egna säng innan avresan på måndag.

Fest, kalas & packning.

FULLT UPP.

Det är mycket nu. Igår va vi på kräftskiva i källtorpsmo hos morbror Mats. Det va egenfångade kräftor och Krestina hade gjort MASSOR av god mat. Jag träffade Anton för första gången, mitt lilla kusinbarn. Det blev en supertrevlig kväll fast att jag kände mig en aning trött.

Idag blev det åter igen sammankomst med släkten men för att fira lilla Alva som fyller 2år på Onsdag. Kycklingsallad och Pippitårta stog på menyn.

Nu packar jag för fulla muggar och de sista kläderna som ska med ligger i tvättmaskinen. Det är sjukt svårt att veta vad man ska ha med sig. Inte för mycket och inte för lite, inte för varmt och inte för kallt. Hmm... men allt finns ju och köpa där så det kommer nog att ordna sig.

Nähe, nu blir det nog att ta en Powernap, ta mina små piller och hoppas på att jag piggnar till. Jag känner på mig att bara jag kommer på planet, får ut mitt bagage och träffar Jonna så kommer allt att lösa sig!

kusin och jag
Jag och fina kusin Elin med lilla Anton
pippitårta
Alva 2år :D

Morbror Mats och kusin karl.

Ohh Thats why...

Pratat i lite samtal idag.

Jobbade sista dagen på jobbet igår. Superskönt medans jag såklart vill tillbaka och jobba sen, men då blir det kanske Rinkan istället, men heyy jobb som jobb och jag ÄLSKAR Rinkan fast att Smebban har varit UNDERBART i sommar. Tack till alla underbara jobbarkompisar som har förgyllt min vardag.

Pratat med Dr Dansk idag också. Tyvärr inga goda nyheter och nu har mamma inte blivit lugnare inför resan. Jag har aldeles för lite blod OCH järn i kroppen. Inte konstigt att jag tuppat av lite här och var och att jag sover om dagarna. MMM lite blekare än vanligt (om nu de är möjligt) hehe.

Fixat med lite allt möjligt inför resan idag på stan. Malin och jag lunchade på nillssons med en underbart god sallad. Nu blir det snart stan igen för att träffa knä kompisarna Renee och Ida. Ska bli skitkul att träffa dom. Blir ju bara ca en gång om året. Så nu ska jag dra!

hej
Haha... bjuder på min underbara vän från Hultan ;)