Fotboll, Påsk, Berlin

Det va ett tag sen jag uppdaterade så får ta igen lite.

Fotbollen rullar på. Dock inte med bra ressultat men det är sjukt roligt (inte idag då mitt v-knä är svullet och ser ut som en handboll, så inte bra nyheter). Men hoppas att det går ner till i morgon. Pratade mes min sjukgymnast och ska dit nästa tisdag.

Påsken blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Mamma blev dålig, så ingen påskmiddag för vår del. Påsken erbjöds jobb på Arla som kan va härligt att komma till ibland och göra något annat än att ta hand om människor. Tid att tänka (kanske för mycket) Annars va det fullt upp. Dagarna bara försvann och vi hade lagfest och annat roligt.
Något som var underbart var Påsk-mässan i Hossmo kyrka, kl:23-24 på natten. Det va helt otrolig stämning och mycket kännslofyllt. JAA... Den kvällen gjorde min Påsk.

Berlin åkte jag till med Kören på tisdagen efter Påsk. Vi va borta tis-fre och det blev oförglömmliga dagar. Både possetivt och neggativt. I två hela dagar va vi där. Första dagen kollade vi på Check point Charle, judiska museet och gick på stan (inte jag pga att jag blev sjuk, lång historia) och besökte svenska kyrkan.
Dagen efter blev det guidning i Berlin av en svensktalane tysk, där vi besökte rästerna av berlinmuren, kyrkor m.m. Efter de blev det mer stan och sedan ett besök i en kyrka som låg MITT I centrum. Vi var med på en 15min gudstjenst på tyska, därefter frågade vår präst deras präst om vi fick sjunga en låt och det fick vi. UNDERBART.

Japp, det blev lite uppdatering för min egen del också! ;)

lkn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0