Järngänget i Rinkabyholmshemtjänst

Haft underbara dagar på jobbet.

Har jobbat mit sista pass i Rinkan nu innan mitt sommarjobb börjar i Smedby. Riktigt sorgligt att veta att jag inte kommer att vara där på minst två månader. Stället är fucking great. Jag lär mig nya saker där varje dag och uppskattar all tid med pansionärerna. Personalen är underbara och jag kan inte säga mer än att jag kommer att längta efter skratten innan man går ut för att ta tag i jobbet.

Idag va det midsommarfirande på Mjölkis med kaffe och jordgubbstårta. Underbart att se alla lyckliga gamla tanter och farbröder som skrattar och sjunger tillsammans med dragspel. LYCKA på hög nivå och mysfaktor 100 i det underbara vädret.

Jag fick kramar av både personal och pansionärer och dagen slutade inte riktigt som dom andra. Med en annan fras än att vi ses någon annan dag blev det mer att vi ses till hösten. Lusstig känsla. Jag som sakt vet att jag kommer att sakna cykelturerna hit och dit, fikan och samvaron och framför allt skratten med varandra.


Nu ska jag göra Smedby farligt igen ;)

hehemm

Puss och glad midsommar =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0