Home in Sweden :D

HEMMA!
Nästan i alla fall. Sitter på Arlanda och inväntar mitt flyg som går till Kalmar kl:14.55. Lång väntan men så värt de. Ska bli skönt med en enkel flygresa hem.

New York har varit super. Vi har gått på Times Squer både dag och natt. Shoppat i "alla" butiker bla forever 21 som inte gjorde oss besvikna utan mer fattigare ;) Sett frihetsguddinan (dock på avstånd), vandrat på Brooklyn Bridge, varit på det lilla museet för minnet av World Trade Center, träffat John John, sett Empire State Building på kvällen.

Vi har även varit på en Brodway show, musikalen Fantom of the Opera. Det va så pampigt. En riktigt underbar kännsla. Varken Jonna eller jag hade några förväntningar på hur det skulle va. Men jag tror att vi båda blev possitivt överraskade av ressultatet. Helt otroligt vilka effekter de har! Ojojoj...

Igår va vi i Little Italy och China Town. Det va någon sorts stor marknad där så det va riktigt mysigt att gå runt där. Idag innan vi åkte hem gick vi en runda i Central Park. En bra avslutning på en bra resa. Vi har haft bra väder alla dagar utom en då det småregnade lite då och då men det va inte farligt.

Idag då! Eftersom jag och Jonna inte åkte från samma flyg eller vid samma tid begav jag mig från hostlet redan vid 12.30 då flyget gick från Nework kl:17.20. Men de va riktig tur att jag begav mig i tid. På hostlet fanns en beskrivning på hur jag skulle ta mig tyll flygplatsen. Jag och Jonna hade kollat dagen innan så det stämde. Då jag kom till Penn Station idag(igår, tidskillnaden) vid kl:13.00 efter jag tagit Subway dit visade det sig att bussen inte alls gick där ifrån. Nähe, förvirrad bland tusentals människor mitt i New York fick jag tillslut reda på att jag skulle ta samma Shuttle bus som dom som skulle till JFK för vi skulle alla till Grand Central där sedan den "riktiga" flygbussen skulle gå ifrån. Väntan både här och där blev att de drog ut på tiden (reste ju ändå 5 timmar innan flyget skulle gå för att jag SKULLE VA I GOD TID). Vid Grand Central träffade jag 3underbara människor. Det va 2st som ägde ett Bed and Brekfast och en rysk tjej som hade jobbat hos dom över sommaren så hon skulle nu hem. Vi pratade hela bussresan till flygplatsen och då vi fastnade i trafisken och tiden började rinna ifrån mig lugnade hon mig så snällt :) Det gick som tur bra och jag va i tid. Men de va sjuukt vad nervös jag blev.

Mycket text nu och jag har ingen aning om hur bokstäverna blev såhär stora men det får se ut som det gör! haha.

Snart hemma i Kalmar i alla fall. Där jag lär få ett glatt bemötande av min kära mor som hämtar mig vid flyget.

Puss hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0